No nākamā gada 1. janvāra tūkstošiem Latvijas autovadītāju gaida nepatīkama ziņa!

Daudzus autovadītājus sākot no 2025.gada janvāra sagaidīs ļoti nepatīkama situācija. Daudziem šis jauninājums būs kā galvassāpes. Iespējams šīs automašīnas nedrīkstēs piedalīties ceļu satiksmē. 

Pavisam nesen izplatīta informācija saistībā ar automašīnām un to Latvijas īpašniekiem. Daudzi šo izlasot ir pārsteigti, tomēr lielākā daļa jau šo informāciju zināja un tas viņus it nemaz nepārsteidz.

No nākamā gada 1. janvāra tehniskajā apskatē dīzeļdzinēja automašīnām tiks ieviestas izmaiņas. Ikgadējās tehniskās apskates stacijās ar jaunām ierīcēm tiks pārbaudīts, vai automašīnai ir uzstādīts cieto daļiņu jeb kvēpu filtrs.

Izmaiņas skars vieglos pasažieru automobiļus un komercauto, kuru masa nepārsniedz trīsarpus tonnas. Jaunā pārbaudes metode tiks piemērota automašīnām, kas pirmoreiz reģistrētas pēc 2013. gada 1. janvāra.

Tomēr tas nav viss..

SDD tehniskā departamenta vadītājs Juris Dreimanis stāsta, ka ja tiks konstatētas nepilnības attiecībā uz šo tēmu, tad konkrētajam spēkratam tiks dots vesels gads laika, lai novērstu šīs nepilnības un kļūdas.

Tomēr sākot no 2026.gada tas automātiski tiks vērtēts ar ”2” un ar šādu automašīnu kam nav izgriezts kvēpu filtrs, tehnisko apskati iziet vairs nevarēs. Un tas būs strikti noteikts.

Stipras sāpes: Globa augustā paredzēja smagu tikšanos ar cilvēku no pagātnes trīs zvaigžņu zīmēm

Lasi vēl: Laistīšana augustā: kurus augus nepieciešams laistīt katru dienu un kurus nav ieteicams (pilns saraksts no A līdz Z)

Līdz šim dīzeļmašīnām tehniskajā apskatē dūmainību pārbaudīja pie augstiem motora apgriezieniem, taču jaunās ierīces, kas tagad pieejamas tehniskās apskates stacijās, ļaus to veikt līdzīgi kā benzīna automašīnām – pie motora brīvgaitas apgriezieniem. CSDD sola, ka šī jaunā metode būs gan saudzīgāka, gan ātrāka dzinējam.

Dīzeļa automašīnām kvēpu filtrs var būt gan rūpnīcas oriģināls, gan arī, piemēram, Ķīnas alternatīvas. Ja oriģinālais filtrs ir izgriezts vai nedarbojas, piemēram, 10 gadus vecam “VW Passat”, kas atbilst “Euro V” normām, kvēpu filtrs var maksāt no 500 eiro, bet ražotāja oriģinālais pat pāris tūkstošus. Retākiem auto modeļiem alternatīvas var nebūt pieejamas.

Ja oriģinālais kvēpu filtrs vairs nedarbojas optimāli, viena no iespējām ir to izmazgāt.

Cieto daļiņu filtrs ar laiku un nobraukumu aizsērē ar kvēpiem, bet, mazgājot ar spiedienu, izmantojot speciālu ķīmisko un ūdens maisījumu, tā mūžu var pagarināt. Pirms mazgāšanas pakalpojuma sniedzējs ar endoskopisko kameru pārbauda, vai filtra elements nav bojāts – ja tas ir sadrupis, filtru vairs nevarēs atjaunot.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment